Livet mitt er fullt av store og små velsignelser i hverdagen! Noen ganger kan de være vanskelig å få øye på, andre ganger slår de meg rett i trynet. Uansett, store eller små velsignelser...de vitner ihvertfall om Guds himmelske nærvær!

onsdag 8. februar 2012

Vårruller

En kveld i januar bestemte jeg, Renate og Bodil oss for å lage vårruller fra bunnen. Etter en rundtur i byen for å finne en utenlandssjappe, var vi klare.
















Her er ingrediensene vi brukte:

Vårløk
Ferske bønnespirer
Glassnudler
Soyaolje
Kyllingkjøttdeig
Frisk koriander
En halv lime
Sukker
Salt
Gulrøtter
Hvitløk
Maisark
Friteringsolje
Pisket egg

Først brunes kjøttdeig og presset hvitløk i panne med litt olje. Legg glassnudlene i vann slik at de blir myke. Tilsettes strimlet gulrøtter, opphakkede vårløker, koriander og bønnespirer i pannen. Når glassnudlene er myke, legges de oppi. Hell over litt soyaolje til blandingen er passelig "deigete". Smak til med salt og sukker. Press lime over til slutt.



Legg et maisark på en skjærefjøl med den ene spissen ned mot deg. Legg på litt fyll og rull en runde, legg så sidene innover og rull helt sammen. Fest med litt pisket egg på spissen. Friteres så i noen minutter til vårrullen er sprø og gyllen. IKKE kast olje i vask, do e.l. Avkjøl den og hell den i en tom melkekartong og kast så denne. Varm olje i vann kan eksplodere...

1 kommentar:

  1. Jeg kjenner jeg trenger at du lærer meg å lage vårruller!!!

    SvarSlett