Livet mitt er fullt av store og små velsignelser i hverdagen! Noen ganger kan de være vanskelig å få øye på, andre ganger slår de meg rett i trynet. Uansett, store eller små velsignelser...de vitner ihvertfall om Guds himmelske nærvær!

søndag 4. mars 2012

Blåsenborg Festivalen

Mine gode venner fra Pionerkirken planla en stor happening i mars, nemlig Blåsenborg Festivalen! Seks artister var villige til å spille på scenen i bakgården i huset PK-gutta bor i i Blåsenborg. Kjelleren var omgjort til kaffekjeller, med reinsdyrskinn på gulvet og boller og kaffe til alle. Rett utenfor kaffekjelleren sto "tante Kari" og malte bilder, NYYYDELIG! Jeg fikk besøk av Solvei fra Bergen som var på et kurs på Forus. Jeg hentet henne på Scandic Hotel Forus. Der var visstnok Jens Stoltenberg også på et kurs. Jeg kjørte inn foran hovedinngangen og parkerte rett foran døra. Plutselig var det politibil og sikkerhetsvakter som kom mot meg. Heldigvis var Solvei klar, så de skjønte nok at jeg skulle hente henne. Sammen heiv vi oss i bilen og kjørte til Blåsenborg. Vi visste egentlig ikke hva vi kunne forvente oss...Jeg er usikker på hvor mange som møtte opp, men det må da ha vært i nærheten av 50 mennesker. Ikledd boblejakker, luer, skjerf, votter, ullsokker og ulltepper, sto vi tett sammen og nøt god musikk. Vilt bra stemning, for en kveld. Artistene var bl.a. Siri, Sonja, Bjarte, Carl Erik og Håkon. Festivalen var gratis for alle, men for å dele den fantastiske kvelden vi hadde i lag, ble det samlet inn penger til Etiopia. Kjekt å være med på oppstart av nye ting, forhåpentligvis blir dette en årlig happening :) Etterpå kjørte jeg Solvei tilbake til Scandic på Forus. På vei hjem ble jeg enormt selskapssjuk og stakk like så godt innom Kaja og Jan Arild, kl.23.30. Jeg hadde farfars "gyngeku" i baggasjerommet, så tenkte det ville være koselig å levere den til Johannes. For en kveld, for noen flotte mennesker jeg har møtt idag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar