Livet mitt er fullt av store og små velsignelser i hverdagen! Noen ganger kan de være vanskelig å få øye på, andre ganger slår de meg rett i trynet. Uansett, store eller små velsignelser...de vitner ihvertfall om Guds himmelske nærvær!

torsdag 26. april 2012

Barn av regnbuen...

Torsdag 26.april - 2012 kl.12.00 møtte 40 000 mennesker opp på Youngstorget for å synge Barn av regnbuen sammen med Lillebjørn Nilsen. Dette for å støtte ofrene og pårørende etter 22.juli - 2011. Selv om jeg ikke er direkte berørt selv, klarer jeg ikke å holde tårene tilbake her jeg sitter i sofaen hjemme i stua. Det er rørende å se så mange mennesker samles for å vise kjærlighet til hverandre gjennom allsang med bakgrunn i en så forferdelig hendelse. Istedenfor å besvare de grusomme handlingene til Breivik med hat og sinne, samles det norske folk sammen for å vise at kjærligheten overvinner alt. Det norske folk, som består av ulike nasjonaliteter, hudfarger og religioner. Sammen er vi det norske folk. Og sammen lager vi et rosehav utenfor tinghuset. Ufattelig mektig! Så her sitter jeg alene i sofaen med en rose i været og synger med gråtkvalt stemme... En himmel full av stjerner. Blått hav så langt du ser. En jord der blomster gror. Kan du ønske mer ? Sammen skal vi leve hver søster og hver bror. Små barn av regnbuen og en frodig jord. Noen tror det ikke nytter. Andre kaster tiden bort med prat. Noen tror at vi kan leve av plast og syntetisk mat. Og noen stjeler fra de unge som blir sendt ut for å sloss Noen stjeler fra de mange som kommer etter oss Men si det til alle barna! Og si det til hver far og mor: Ennå har vi en sjanse til å del e et håp på jord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar