Livet mitt er fullt av store og små velsignelser i hverdagen! Noen ganger kan de være vanskelig å få øye på, andre ganger slår de meg rett i trynet. Uansett, store eller små velsignelser...de vitner ihvertfall om Guds himmelske nærvær!

søndag 15. april 2012

En velsignet helg...

For en helg! På lørdag fikk jeg besøk av Eilin, Kamilla, Lars Gunnar og Janne Kristin på hjemmelaget sushi. Til tross for uforutsette risproblemer, og manglende elektrisitet (og IQ for å få elektrisiteten tilbake), får sushi-bitene en score på 7 av 10. Da kan det bare gå en vei neste gang...Etterpå dro vi til Vaulen Badeplass for å spille Stratego. Det er hele fire år siden jeg rullet i søla, sprintet i skogen, og hoppet over sauer i håp om å vinne Stratego. Og endelig var dagen kommet! To lag proppet med flotte, fascinerende mennesker! Kan det bli bedre? JA!!!! Når mitt lag vinner ;) Kjenner at jeg har et større vinnerinstinkt inne meg enn jeg ante...

Til min store fortvilelse, var diamantringen (fått av min kjære bestefar) min plutselig borte...og å lete etter den i mørket, var jo som å lete etter en sau på Svalbard! Men, heldig som jeg er, har jeg en fantastisk Gud som absolutt bryr seg om diamantringer! Til tross for at jeg for to uker siden, hadde andakt om å la Guds vilje skje, og å be om dette, fremfor at egen vilje skal skje, ba jeg lørdags natt om at Gud skulle hjelpe meg å finne min kjære diamantring. Og det gjorde jeg!!! Den lå i skjerfet mitt som jeg hadde på meg hele kvelden! Takk, gode Gud!

Etter en nydelig kveld under stjernehimmelen, med Stratego og bålkos, satt jeg hjemme i sofaen og koste meg med det beste påskeegget, noensinne! Tusen takk, bergenser :)

I dag har jeg og Rebecca gått tur i Sandnes langs en elv mot Stokkelandsvannet. Rebecca må være noe av det mest fantastisk mennesket som eksisterer på jorden. Hun forstår meg uansett hvor idiotisk tankegang jeg til tider kan ha. Samtidig leser vi hverandre uten å måtte si et eneste ord. Dagens turresultat er deltakelse på Halv-Marathon i Oslo til høsten (?) og planlegging av trening frem mot Sesilåmi 2013. Nå er det offentliggjort, Rebecca, så det blir det en litt større knekk i stoltheten om vi trekker oss...Glad i du, Rebecca!

Kjære Far, takk for en fantastisk, velsignet helg med fantastiske mennesker, nye bekjente og flotte venner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar